Spring naar content

Klant- en verkoopgericht telefoneren

Maximaal rendement uit servicegesprekken

Verbeter je team en ontwikkel jezelf bij Coach+Result.

Contact

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Introductie

Degenen die inkomende telefoongesprekken aannemen zijn het visitekaartje van de organisatie. Ook hier geldt, je krijgt maar één kans voor de eerste indruk! Kom jij professioneel en klantgericht over? Ga jij altijd voor first-time-fix en zorg jij hiermee voor een excellente klantbeleving? Speel je proactief in op commerciële signalen? Met de training verkoop- en klantgericht telefoneren haal jij maximaal rendement uit jouw telefonische servicegesprekken. Hierin ligt de focus op vaardigheden die jij direct kunt toepassen in jouw dagelijkse praktijk en de kwaliteit van jouw gesprekken meteen verbetert.

Result

Na de training verkoop- en klantgericht telefoneren maak je een professionele en representatieve indruk op klanten doordat je de juiste telefoon etiquette gebruikt. Op een efficiënte manier achterhaal jij de klantbehoefte en je speelt in op commerciële kansen door middel van cross-sell. Je past verschillende verkooptechnieken toe om snel het gewenste resultaat te behalen en je gaat op de juiste manier om met bezwaren van klanten.

Voor wie?

Voor iedere professional die inkomende telefoongesprekken voert met een dienstverlenend karakter.

Wat ga je leren?

Efficiënter kunnen werken door het leiden en sturen van het gesprek
Uniformiteit en representativiteit uitstralen door het toepassen van telefoonetiquette
Een telefoongesprek opbouwen volgens een gesprekstructuur
Behoeften inventariseren: vragen en doorvragen
Actief en doelgericht luisteren
Commerciële signalen herkennen en benutten
Vooroordelen en belemmeringen ten aanzien van cross-selling wegnemen
Structuur aanbrengen in cross-selling
Verkooptechnieken inzetten om resultaat te boeken
Bezwaren ombuigen: van een ‘nee’ een ‘ja’ maken
Aanpassen aan de gesprekspartner door te spiegelen
Relaties aan je binden
Professioneel omgaan met irritatie en ongenoegen
Een telefoongesprek opbouwen volgens een gespreksstructuur

Hoe wij werken

Ervaringen

Benieuwd naar incompany mogelijkheden?

Concrete verandering realiseren in de praktijk, dat is waar het om gaat! Onze maatwerktrajecten zorgen voor een blijvende verbetering in jouw organisatie of team door het inzetten van de juiste mix van training en coaching, gevolgd door een proces van interne verankering.